RSS

Ανάλυσέ το : Οι δοκιμές συνεχίζονται, τα ερωτηματικά παραμένουν

17 Feb

Όλο και περισσότερες ομάδες μπαίνουν πλέον στον ρυθμό των δοκιμών και το ερωτηματικό για το ποιός είναι μπροστά παραμένει.

Έχουμε πει αρκετές φορές ότι φέτος τα πράγματα είναι πολύ πολύ δύσκολα στο να βγάλουμε συμπεράσματα. Εάν πάρουμε τα πράγματα λογικά, το μόνο σημείο που μπορεί να βγει κάποιο συμπέρασμα είναι το σημείο που τα μονοθέσια έχουν πολύ λίγο καύσιμο. Αλλά και πάλι εκεί τα πράγματα έχουν την δυσκολία τους. Τα λεγόμενα long runs, ή αλλιώς οι προσπάθειες των ομάδων σε μεγάλες αποστάσεις είναι κυρίως προσπάθειες πάνω από 40 συνεχόμενους γύρους. Σε αυτές τις μεγάλες αποστάσεις τα κιλά που μπορεί να μεταφέρουν είναι σύμφωνα με εκτιμήσεις πάνω από 70 κιλά (εάν πάρουμε σαν μέσο όρο τις αντίστοιχες αποστάσεις το 2009). Έτσι μπορεί κάποιος να τρέξει για παράδειγμα με τα 70 κιλά και την πιο μαλακή γόμα και να φτάσει με σχεδόν άδειο ντεπόζιτο στα πιτ, ενώ κάποιος άλλος μπορεί να δοκιμάζει την σκληρή γόμα και να έχει βάλει 180 κιλά (σχεδόν γεμάτο ρεζερβουάρ) και να κάνει τους ίδιους γύρους.

Σε λίγους γύρους τα κιλά μπορεί να παίζουν από 10 μέχρι 40 όπως λέει ο Haug, κάτι που στην Jerez μας κάνει διαφορά 1 δευτερολέπτου εξ ορισμού. Η κατανάλωση στην πίστα της Jerez είναι 2,2 κιλά καυσίμου στον γύρο, έτσι έχει ενδιαφέρον να δούμε τι κάνουν … αυτοί που μένουν από καύσιμα. Γιατί μένουν; Δεν μετρούν ακριβώς την ακρίβεια στις ενδείξεις που έχουν, αλλά ελέγχουν ποια είναι η ελάχιστη ποσότητα βενζίνης που μπορεί να έχει το ντεπόζιτο και να τρέχει ακόμα το μονοθέσιο. Και γιατί πέρσι δεν το βλέπαμε;

Φέτος αλλάζει το σύστημα στις κατατακτήριες δοκιμές. Τα μονοθέσια θα τρέχουν με ελάχιστα καύσιμα στο τελευταίο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών και όχι με αυτά που θα τρέχουν στον αγώνα. Στον αγώνα θα έχουν γεμάτο το ντεπόζιτο. Έτσι είναι απολύτως αναγκαίο να φτάνουν το μονοθέσιο στα όρια λειτουργίας του και να υπολογίζουν σωστά μέχρι ποιο σημείο τους «παίρνει» να πάνε.

Για να γυρίσουμε πίσω στο θέμα μας, ο Schumacher έκανε τον ταχύτερο χρόνο του την προηγούμενη βδομάδα στην Jerez στο  1.20.613 σε μια προσπάθεια 11 γύρων πριν μείνει από καύσιμα. Έτσι εάν το υπολογίσουμε έχουμε 11 * 2,2 κιλά/γύρο (Μ.Ο) = 22,2 κιλά καύσιμο. Ενώ ο Hamilton έκανε ταχύτερο γύρο 1.19.583 την ίδια περίπου χρονική στιγμή. Οι εκτιμήσεις που δέχομαι από διάφορες πηγές δείχνουν τα εξής :

  • Η Ferrari συνεχίζει να έχει «θέμα» με το να φέρει τα μπροστινά ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας και συνεπώς δείχνει ότι μπορεί να έχει πρόβλημα στα προκριματικά και σε χαμηλές θερμοκρασίες πίστας. Σε μεγάλες αποστάσεις, στον αγώνα δηλαδή, είναι καθαρά μπροστά.
  • Η McLaren φαίνεται ότι είναι πολύ δυνατή σε συνθήκες προκριματικών και ακολουθεί την Ferrari σε μεγάλες αποστάσεις.
  • Η Mercedes GP είναι η 3η δύναμη και είναι ένα κλικ πίσω από τις δυο πρώτες και στα προκριματικά και σε ρυθμό αγώνα.
  • Η Red Bull φαίνεται ότι έχει κάποια προβλήματα αλλά ακόμα δεν μας έχει δείξει τις δυνάμεις της.
  • Αυτή που αποτελεί μικρή έκπληξη είναι η Sauber. Δεν κάνει χρόνους για να πιάσει χορηγούς και δείχνει ότι δουλεύει σωστά και συστηματικά.

Επειδή ο καιρός δεν είναι ο καλύτερος δυνατός, πιο ασφαλή συμπεράσματα θα βγάλουμε την ερχόμενη βδομάδα, όταν και όλες οι ομάδες θα φέρουν τα μονοθέσια με τα οποία σκέφτονται να παραταχθούν στο Μπαχρέιν.

 
3 Comments

Posted by on 17 Feb, 2010 in F1

 
 
%d bloggers like this: