RSS

Ανάλυσέ το : Το GP της Μαλαισίας

09 Apr

Μετά από την Αυστραλία ο κόσμος της F1 μεταφέρθηκε στην πίστα της Sepang στην Μαλαισία. Ήδη από την Πέμπτη άρχισαν να έρχονται τα πρώτα ενδιαφέροντα νέα.

Η Michelin, τους ανθρώπους της οποίας σας είχαμε αναφέρει ότι εθεάθησαν στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, φαίνεται ότι κοιτάει ζεστά την επιστροφή της στην F1 το 2011. Αυτό που φαίνεται ότι απαιτεί η Michelin είναι η χρήση 18άρας ζάντας. Έτσι θα χρησιμοποιείται λιγότερο λάστιχο, θα είναι πιο εύκολο στην μεταφορά και θα μπορέσει να δουλέψει στα ήδη υπάρχοντα λάστιχα για τα Le Man Series. Από την άλλη οι ομάδες θα έχουν πρόβλημα στο να μπορέσουν να τροποποιήσουν τα μονοθέσια και την γεωμετρία των αναρτήσεων ώστε να μπορέσουν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις της Michelin. Πέρα από αυτό θα χρειαστεί να αλλάξουν και τα δισκόφρενα αλλά και την αεροδυναμική τους. Κάπου στην μέση ίσως βρεθεί η χρυσή τομή για να έχουμε «λαστιχά» και το 2011. Οι άλλες δυο εταιρίες που φαίνονται ότι ενδιαφέρονται είναι η Hankook και η Kumho.

H FIA κινήθηκε γρήγορα και απαγόρευσε την τοποθέτηση των καθρεπτών στα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα που είναι μπροστά από τις εισαγωγές των ψυγείων. Σύμφωνα με τον Sam Michael, τεχνικό διευθυντή της Williams, η αλλαγή αυτή μπορεί να φέρει χρόνους κατά 0.05 δευτερόλεπτα πιο αργούς στον γύρο! Τα παράπονα των οδηγών και τα συμβάντα στην Αυστραλία έκαναν την FIA να κινηθεί προς την κατεύθυνση αυτή. Ο καθρέπτης όταν είναι τοποθετημένος σε αεροδυναμικό βοήθημα έχει και κραδασμούς με αποτέλεσμα ο οδηγός να χάνει την καλή (για τα δεδομένα) ορατότητα. Από τον 5ο αγώνα της χρονιάς θα πρέπει να τοποθετούνται πάνω στο σασί όπως τους είχαμε συνηθίσει για χρόνια. «Όλοι έχουν πρόβλημα με τους καθρέπτες», είπε ο de la Rosa. «Η πραγματικότητα είναι ότι έχοντας τους καθρέπτες στα πλαινά αεροδυναμικά βοηθήματα βλέπεις πολύ λίγο τι γίνεται πίσω και έχεις επιπλέον και πολλούς κραδασμούς. Εάν δεν έχεις και αρκετή πληροφορία από τον ασύρματο τότε έχεις θέμα. Εάν είναι κολλημένος κάποιος πίσω σου τον βλέπεις αλλά εάν είναι 2 δευτερόλεπτα πίσω τότε δεν βλέπεις τίποτα».

Η Μαλαισία πάντα μας έδινε τριήμερα με έντονες συγκινήσεις. Και αυτό που μας πέρασε δεν ήταν εξαίρεση. Ο καιρός και πάλι έκανε τα δικά του παιχνίδια. Πριν ξεκινήσουν τα προκριματικά η βροχή άρχισε να πέφτει έντονα, όμως όλοι περίμεναν ότι μετά από λίγο θα άρχισε να μειώνεται. Κάποιοι φόρεσαν λάστιχα για ενδιάμεση βροχή και άλλη για έντονη βροχή. Τα «μεγάλα» ονόματα έμειναν στα πιτ αφήνοντας τους γνωστούς υποψήφιους (μικρές ομάδες) να μπουν μέσα ώστε να προσπαθήσουν να κάνουν γύρους και χρόνους που θα τους έφερναν στο δεύτερο μέρος των προκριματικών. Σε κάποια σημεία η πίστα ήταν στεγνή, ενώ σε κάποια άλλα είχε κρατήσει νερό. Τα ενδιάμεσα φαινόντουσαν η καλύτερη λύση. Με 10 σχεδόν λεπτά να απομένουν για την λήξη του Q3 άρχισαν να εμφανίζονται και οι μεγάλες ομάδες. Η βροχή άρχισε όμως να γίνεται εντονότερη και τα ενδιάμεσα πλέον δεν ήταν η καλύτερη δυνατή λύση. Οι οδηγοί άρχισαν να βγαίνουν και να κολλούν στις αμμοπαγίδες σαν τον Button, ενώ κάποιοι άλλοι απλώς έβγαιναν και ξαναέμπαιναν. Στο τέλος της διαδικασίας οι Trulli, Alonso, Hamilton, Massa, Chandhook, Senna και di Grassi δεν μπόρεσαν να περάσουν στον επόμενο γύρο.

Στο δεύτερο σκέλος και έχοντας πάρει το μάθημά τους όλοι, με το που άναψε το πράσινο φως μπήκαν όλοι μέσα χωρίς καθυστέρηση. Ο Button έχοντας κολλήσει στην αμμοπαγίδα δεν μπορούσε να κάνει καμία προσπάθεια. Είχε περάσει όμως στο δεύτερο σκέλος και συνεπώς θα ξεκινούσε από την 17η θέση. Και πάλι στο δεύτερο σκέλος η βροχή έπεσε σε σημείο που προβλημάτισε. Ο Schumacher κατάφερε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή να περάσει στο τρίτο και τελευταίο κομμάτι των προκριματικών. Δεν έγινε όμως το ίδιο για τους Petrov, de la Rosa, Buemi, Alguersuari, Kovalainen, Glock και όπως προαναφέραμε για τον Button.

Στο τελευταίο σκέλος οι ουρανοί άνοιξαν και η βροχή έπεσε από την πρώτη στιγμή. Οι συνθήκες ήταν τόσο άσχημες και η κόκκινη σημαία έχοντας απομείνει 7 λεπτά και 17 δευτερόλεπτα για την λήξη της διαδικασίας. Πέρσι ο αγώνας στην Μαλαισία σταμάτησε λόγω άσχημων συνθηκών και φέτος είχαμε μια ακόμα διακοπή λόγω βροχής. Αυτή τη φορά περιμέναμε ένα τέταρτο κάτι που άφησε σχεδόν ένα επτάλεπτο στην διάθεση των οδηγών για να κάνουν τις προσπάθειές τους. Τελικά την pole position κατέλαβε ο Mark Webber έχοντας πίσω του τον Rosberg και τον Vettel ενώ την πρώτη 10άδα έκλεισαν οι Sutil , Hulkenberg, Kubica, Barrichello, Schumacher, Kobayashi και Liuzzi.

Την Κυριακή όλοι περίμεναν να δουν έναν αγώνα με πολλά απρόοπτα έχοντας τις McLaren και τις Ferrari στο τέλος του grid. Αυτό που άρχισε να προβληματίζει τις ομάδες ήταν με ποια γόμα να ξεκινήσουν. Έβλεπαν παράλληλα και τις ενδείξεις της Meteo France και έβλεπαν εάν μπορούν να ρισκάρουν κάτι ή όχι. Η μαλακότερη γόμα έδινε 4 μέτρα στο τέλος της ευθείας σε σχέση με την σκληρή, αλλά από την άλλη μια πιθανότητα βροχής έδινε μεγαλύτερη ευελιξία στην στρατηγική. Έτσι οι Ferrari προτίμησαν την σκληρότερη γόμα ενώ ο Button και οι ομάδες στην κορυφή την μαλακότερη. Ο κόσμος για άλλη μια φορά δεν τίμησε με την παρουσία του τον αγώνα.

Ο Vettel μπόρεσε και πέρασε τον Webber στην εκκίνηση με τον Αυστραλό να χάνει το πλεονέκτημα της pole position. Από τους κερδισμένους ήταν σίγουρα και ο Kubica ο οποίος πετάχτηκε στην 4η θέση και ο Schumacher που ανέβηκε στην 6η. Οι Vettel, Kubica, Schumacher, Liuzzi και Petrov είχαν κερδίσει από 2 θέσεις στην εκκίνηση. Πιο πίσω Massa και Hamilton κέρδισαν από 7 θέσεις! Εκεί που έκατσαν πάλι οι συζητήσεις ήταν στο γεγονός ότι ο Massa και πάλι ήταν μπροστά από τον Alonso  χωρίς ο Ισπανός να δοκιμάζει να περάσει τον Βραζιλιάνο ομόσταυλό του, όπως έγινε και στον αγώνα της Αυστραλίας. Το παιχνίδι ανάμεσα στους δυο οδηγούς συνεχίζεται χωρίς να έχουν δημιουργηθεί εντάσεις. Η φάση του αγώνα έγινε στον 8ο γύρο όταν ο Hamilton και ο Petrov είχαν την δική τους μάχη. Ο Hamilton πέρασε τον Petrov και έκανε κινήσεις αριστερά δεξιά ώστε να βγάλει τον Petrov από τo slipstream και να κρατηθεί μπροστά. Συνήθως τέτοιες κινήσεις τιμωρούνται, αλλά εδώ είναι άλλη η υπόθεση. Ο Hamilton δεν προσπάθησε να μπλοκάρει τον Petrov, απλά προσπάθησε να τον «ξεφορτωθεί». Αυτό προκάλεσε πολλές συζητήσεις σε forum και sites, αλλά δεν υπάρχει κάτι το μεμπτό. Στον 8ο γύρο ήταν η εγκατάλειψη του Michael Schumacher. Ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε πρόβλημα με μπουλόνι στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, αλλά η ομάδα του δεν μπόρεσε να αναπαράγει το πρόβλημα ώστε να δει τι ακριβώς έγινε. «Για μένα είναι κρίμα. Αλλά αυτά τα πράγματα είναι μέρος του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ακολουθώ το πρόγραμμά μου, αλλά το μονοθέσιό μας δεν κάνει το δικό του», είπε ο Schumacher μετά από την εγκατάλειψη φανερά απογοητευμένος.

Μπροστά οι δυο Red Bull Racing οδηγούσαν τον αγώνα άνετα σε παράταξη. Στον 23ο γύρο ο Vettel μπήκε για να αλλάξει λάστιχα δίνοντας χώρο στον Webber να κάνει την επίθεσή του ώστε να μπορέσει να τον περάσει στα πιτ στοπ. Ο Vettel κατάφερε όμως και γύρισε στην πίστα μπροστά από τον Hamilton και κάνοντας πολύ γρήγορο γύρο δεν άφησε περιθώρια στον Webber να αμφισβητήσει την κυριαρχία του. O Webber είχε και πρόβλημα με τον μπροστά δεξιά τροχό κάτι που του στοίχησε 1.5 δευτερόλεπτα, οπότε η ευκαιρία χάθηκε.

Η μάχη ανάμεσα στον Massa και τον Button για την 7η θέση είχε μεγάλο ενδιαφέρον, όπως και αυτή του Hamilton με τον Sutil για την 6η. Αυτό γιατί οι McLaren έχοντας το F-Duct συνεχίζουν να έχουν τις υψηλότερες ταχύτητες κάτι που τους δίνει μεγάλο πλεονέκτημα. Ήδη στην Ferrari δουλεύουν σε παρόμοια λύση, αλλά δεν μπορούν να την κάνουν να δουλέψει, ενώ από την άλλη ο Adrian Newey, αρχισχεδιαστής της Red Bull Racing εξέφρασε τον προβληματισμό του αλλά και την ανυσηχία του ότι αυτή η λύση μπορεί να φέρει πρόβλημα ασφάλειας. Μιλώντας στην Gazzetta dello Sport ο Newey σχολίασε : «Το σύστημα F-Duct της McLaren είναι πολύ έξυπνο και ανοίγει νέους ορίζοντες. Παρόλα αυτά ανυσηχώ για το θέμα ασφαλείας. Το σύστημα δουλεύει αδρανοποιώντας την λειτουργία της πίσω αεροτομής και ξεφορτώνοντας το φορτίο που έχει. Το να αναγκάζεις τον οδηγό να κάνει μια απότομη κίνηση για να μπορέσει να αντιμετωπίσει την αλλαγή από την κανονική συμπεριφορά είναι επικίνδυνο». Δεν έχει και πολύ άδικο, αλλά από την άλλη υπάρχουν πολλές διαμάχες ανάμεσα στις McLaren και Red Bull Racing. Ο Hamilton είχε πρόβλημα να περάσει την Force India του Sutil στον 44ο γύρο kai o Massa πάλεψε με τον Button και τελικά τον πέρασε. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής κρατούσε όμως τον γρηγορότερο Alonso πίσω του. Όσες προσπάθειες και να έκανε ο Ισπανός δεν μπόρεσε να περάσει, μέχρι 2 γύρους πριν από το τέλος ήρθε η καταστροφή για την Ferrari. Έσκασε ο κινητήρας του Alonso και ο 3ος συνολικά τον αγώνα. Οι άλλοι δυο ήταν τοποθετημένοι στην Sauber. Φαινόντουσαν δύσκολα τα πράγματα πριν από τον αγώνα όταν και οι Ιταλοί άλλαξαν εξαρτήματα στην κατάσταση του Parc Ferme.

Η ικανοποίηση ήταν διάχυτη στο motorhome της RBR και τα πανυγήρια μεγάλα. Τερματίζοντας σε σχηματισμό και έχοντας τον Nico Rosberg να φέρνει το πρώτο βάθρο για την MercedesGP ολοκληρώθηκε ο αγώνας. Φεύγοντας από την Μαλαισία και πηγαίνοντας για Κίνα τα πράγματα δείχνουν πολύ ενδιαφέροντα. Τρεις αγώνες, τρεις διαφορετικοί νικητές και οι 7 πρώτοι οδηγοί στην βαθμολογία να έχουν διαφορά 9 βαθμών (με το νέο σύστημα). Οι Massa με 39, Alonso και Vettel με 37, Button και Rosberg με 35, Hamilton με 31 και Kubica με 30 συνθέτουν την πρώτη 7άδα. Ο Schumacher είναι 10ος με 9 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η Ferrari προηγείται με 10 βαθμούς της McLaren έχοντας 76, ενώ ακολουθεί η RBR με 61.

Που κρίθηκε ο αγώνας; Και στους τρεις πρώτους αγώνες που είδαμε πρέπει να πούμε ότι τα προκριματικά παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο. Οι προσπεράσεις είναι δύσκολες και συνεπώς πρέπει να είσαι μπροστά για να ελπίζεις σε κάτι καλό. Η μάχη Sutil και Hamilton μας έδειξε ότι παρόλο που η McLaren ήταν πολύ πιο γρήγορη στις ευθείες δεν μπόρεσε να περάσει την Force India. Οπότε το λάθος της Ferrari και της McLaren το Σάββατο ήταν καθοριστικό για τον αγώνα της Κυριακής.

Οι McLaren είχαν και πάλι τις μεγαλύτερες τελικές με τον Hamilton να κάνει 300.6 χλμ/ώρα και τον Button 298.7 χλμ/ώρα. Το περίεργο είναι ότι ο Button σημείωσε τον χρόνο αυτό στους πρώτους γύρους ενώ ο Hamilton στο τέλος του αγώνα. Πίσω από τις δυο McLaren ήταν ο Alonso με 297.2 και ο Massa με 296.7 χλμ/ώρα και οι δυο προς το τέλος του αγώνα. Πριν από την έναρξη του αγώνα άλλαξε κάθισμα ο Sebastien Buemi. Δεν αισθανόταν άνετα και προτίμησε να πάει στα σίγουρα.

Αργά την Κυριακή ο Vettel κλήθηκε από τους αγωνοδίκες να δώσει λογαριασμό για το ότι προσπέρασε τον Trulli υπο καθεστώς κίτρινης σημαίας κάτι που θα του στοίχιζε θέσεις στον επόμενο αγώνα. Όμως τα στοιχεία της τηλεμετρίας έδειξαν ότι ο Γερμανός μείωσε ταχύτητα και επειδή ο Trulli επιβράδυνε λόγω προβλήματος στο μονοθέσιό το, τελικά αποφασίστηκε ότι δεν υπήρχε λόγος τιμωρίας. Τρεις οδηγοί μπήκαν και στο ποινολόγιο του τριημέρου για υπερβολική ταχύτητα. Ο Timo Glock πλήρωσε 2.200 Ευρώ, ο Hulkenberg 200 Ευρώ και ο Button 600.

Στο παρασκήνιο οι διευθυντές των ομάδων συζητούσαν για τις αλλαγές του 2011. Πέρα από το θέμα με την επιστροφή ή όχι της Michelin και της απαίτησής της για να υπάρχουν 18άρες ζάντες στα μονοθέσια, το άλλο θέμα που κυριάρχησε ήταν και η επιστροφή του KERS, του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Ο KERS αποθήκευε ενέργεια από την φάση πέδησης και έγινε για 6.7 δευτερόλεπτα 80 ίππους επιπλέον στον οδηγό. Οι ομάδες έριξαν εκατομμύρια για να το εξελίξουν και το 2010 αποφάσισαν από κοινού (μέσω της ομοσπονδίας που έχουν, την FOTA) να μην το χρησιμοποιήσουν. Τώρα όμως το θέμα ήρθε και πάλι στο φως.

Τέλος αυτό που τράβηξε το τεχνικό ενδιαφέρον ήταν το διπλό πάτωμα της Renault. Η ομάδα από το Enstone είχε επενδύσει ένα τεράστιο ποσό στο να κατασκευάσει ένα νέο κέντρο CFD. Ουσιαστικά αυξήθηκε η υπολογιστική ισχύς στο σχεδιαστήριο, οπότε μπορούν να πειραματίζονται με πολλές λύσεις και αρχίζουν και φαίνονται τα αποτελέσματα. Εάν προσπαθήσουμε να βρούμε την έκπληξη για τους 3 πρώτους αγώνες θα λέγαμε ότι αυτός ακούει στο όνομα Robert Kubica με την Renault. Άψογος στα οδηγικά του καθήκοντα και μια ομάδα που δουλεύει σωστά φέρνοντας αποτελέσματα. Και το συμβόλαιό του λήγει στο τέλος της περίοδου.

Advertisements
 
5 Comments

Posted by on 9 Apr, 2010 in F1

 

5 responses to “Ανάλυσέ το : Το GP της Μαλαισίας

  1. clkgroeg

    9 Apr, 2010 at 21:04

    ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!!!!!!!!

     
  2. Costas

    9 Apr, 2010 at 23:25

    Στα ελληνικά πάντως το σωστό είναι “ανάλυσέ το”…

     
  3. apolo sisk

    10 Apr, 2010 at 04:18

    αν-Α-λυσε το…. μου βγηκε το ματι ντε ! προστακτικη ειναι.

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      10 Apr, 2010 at 15:03

      Ξέρω ότι γράφεται και με τους δυο τρόπους 🙂

       
  4. apolo sisk

    10 Apr, 2010 at 20:25

    οχι. σιγουρα δεν ειναι και με τους δυο 🙂 η αυξηση μπαινει σε παρελθοντικους χρονους. Στην προστακτικη δεν υπαρχει καν. φιλικα το λεμε παντα

     
 
%d bloggers like this: