RSS

Δυο κανάλια F-Duct για την Ferrari

07 May

Υπάρχουν φωτογραφίες οι οποίες δείχνουν ότι υπάρχουν δυο κανάλια για το ‘F-Duct’ της Ferrari.

Το ένα πάει στο πάνω μέρος της πίσω αεροτομής μειώνοντας τις αντιστάσεις και επιτυγχάνοντας υψηλότερη τελική, ενώ το κάτω μέρος καταλήγει στο πάνω μέρος του crash structure (ενδεικτικό πίσω φως) το οποίο δημιουργεί ένα venturi effect δίνοντας μεγαλύτερη πρόσφυση.

Advertisements
 
28 Comments

Posted by on 7 May, 2010 in F1

 

28 responses to “Δυο κανάλια F-Duct για την Ferrari

  1. Vassilis

    7 May, 2010 at 12:47

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      7 May, 2010 at 13:46

      Ναι. Απο όσο καταλαβαίνω μειώνει την αντίσταση στο πάνω μέρος της αεροτομής και δίνει μεγαλύτερο downforce στο ventouri.

       
      • Dimitris PAPADOPOULOS

        7 May, 2010 at 15:07

        Το πρόβλημα που έχουν οι ομάδες είναι ότι λόγω του homologation δεν μπορούν να περάσουν το κανάλι μεσα απο το κοκπιτ και έτσι ο οδηγός δεν μπορεί να το επηρεάσει άμεσα όπως χέρια/πόδια κατ επιλογή τη ροή.

         
  2. xristos

    7 May, 2010 at 16:06

    nomizw oti tis ferrari allazei me to xeri (to aristero mallon).. O smedley sto fp1 eipe sto massa na mhn to xrisimopoiei mesa sti strofi ara sigoura allazi apo ton odigo!

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      7 May, 2010 at 16:10

      Ναι απο τον οδηγό αλλάζει αναφέρει η ομάδα και μάλλον με το χέρι, αλλά δεν υπάρχουν λεπτομέρειες.

       
      • Dimitris PAPADOPOULOS

        7 May, 2010 at 16:17

        Εννοώ στην περίπτωση της McLaren ο κανάλι είναι μέσα στο κοκπιτ και έχεις την εντύπωση για το πώς μπορεί να δουλεύει. Στην Ferrari δεν περνάει απο το κοκπιτ και είναι ψηλά στο airbox. Στην McLaren το κανάλι ελευθερώνεται στην ευθεία και επιτυγχάνεται το επιθυμητό αποτέλεσμα. Εδώ τι κάνει ο οδηγός άραγε; Στην λύση της Sauber για παράδειγμα ο οδηγός δεν είχε καμία επιρροή έχοντας το κανάλι στις εισαγωγές του ψυγείου.

         
  3. xristos

    7 May, 2010 at 17:04

    dimitri 8a se malosw malon den parakolou8eis ta free practices! H sauber twra to exei ekei pou einai kai sti mclaren to f-duct photo: http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=152382&catID=1103-4460 Sti ferrari kapou yparxei eisagwgh alla malon den einai se emfani seimio kai molis ti kleini h thn anigei o odigos pigenei perisoteros aeras sthn pisw aerotomh mallon!

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      7 May, 2010 at 22:55

      Χαχαχα. Δύσκολη μέρα σήμερα και δεν έχω προβλάβει να δώ κάτι απο τις ελεύθερες δοκιμές. Μάλωσέ με. Προφανώς στην Sauber βρήκαν την άκρη γιατί το επέτρεπε το homologated part που είχαν καταθέσει. Στην προηγούμενη δοκιμή τους πάντως το είδαν στα sidepods.

       
  4. Vassilis

    7 May, 2010 at 21:40

    Αυτο το video δειχνει πως ελεγχεται το f-duct της Ferrari 😉

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      7 May, 2010 at 23:09

      Ωραίο video αλλά αυτό μου προξενεί μεγαλύτερες απορίες 🙂 Το αριστερό γάντι του Alonso έχει μια μαύρη επιφάνεια. Η εισαγωγή του f-duct της Ferrari είναι στο airbox. Δεν βρίσκω λογικό να υπάρχει κάποια ροή αέρα μέσα απο το κοκπιτ, οπότε κάπως αλλιώς το ελέγχουν. Ροή δεν νομίζω να κλείνει, οπότε ίσως ανοιγοκλείνει κάποιο “μαγνητικό διακόπτη”?

       
      • af1

        9 May, 2010 at 09:42

        Αν ήταν μαγνητικός διακόπτης δεν θα ήταν κινητό αεροδυναμικό βοήθημα; ΌΛα αυτά δεν εγκρύθηκαν από την ΦΙΑ; Δεν θα είχε απαγορευτεί;

         
  5. Vassilis

    8 May, 2010 at 00:14

    Δεν ειδες την τρυπα στην αρχη του video? Εχεις ενα point οντως και η μονη εισαγωγη που σκεφτηκα ειναι στο ρυγχος αλλα δεν ξερω αν εχουν φτιαξει ολοκληρο καναλι μεχρι το cockpit. Παντως μην ξεχνας οτι και η McLaren εχει εισαγωγη στο airbox για να δροσιζει το κιβωτιο. Μπορει η Ferrari να εχει κανει κατι αναλογο.

    Εκτος αν υπαρχει καπου αλλου κατι που δεν φαινεται αλλα μετα ερχεται το θεμα του homologation. Havent got a clue!

     
  6. Dimitris PAPADOPOULOS

    8 May, 2010 at 09:13

    Το ψάχνω το θέμα και μέχρι στιγμής κανένας δεν έχει σαφή εικόνα

     
  7. Dimitris PAPADOPOULOS

    8 May, 2010 at 10:17

    Σκέφτηκα και το άλλο. Στην McLaren δουλεύει το duct ανοίγοντας την ροή του αέρα με το πόδι, εδώ ο Alonso κάτι “κλείνει”, οπότε δεν είναι ροή αέρα.

     
  8. Vassilis

    8 May, 2010 at 11:29

    Ναι ρε συ αλλα στο video φαινεται καθαρα για εισαγωγη αερα. Εχεις δικιο αλλα δεν ειναι περιεργο?

     
  9. Vassilis

    8 May, 2010 at 11:35

    Βασικα και στην McLaren το κλεινουν Δημητρη. Σκεψου το λιγο. Ειναι ανοιχτο στις στροφες γιατι χρειαζονται το αριστερο ποδι και το κλεινουν στις ευθειες διακοπτοντας την ροη του αερα.

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      8 May, 2010 at 18:46

      Χμμμ. Βασικά εξαρτάται απο το πώς το έχουν φτιάξει. Και τα δυο που λέμε ισχύουν 🙂 Ας ψάξουμε για την εισαγωγή του αέρα τώρα. ΧΑΧΑ

       
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      8 May, 2010 at 18:51

      Χμμμ. Βασικά εξαρτάται απο το πώς το έχουν φτιάξει. Και τα δυο που λέμε ισχύουν 🙂 Ας ψάξουμε για την εισαγωγή του αέρα τώρα.

      Μου κάνει εντύπωση πάντως που Williams και Ferrari στην Κίνα έφεραν “f-duct” εισαγωγή αέρα στο airbox κάτι που δεν το σχετίζω με κάποιο θέμα ψύξης.

       
  10. FXFD

    8 May, 2010 at 17:14

    akiro Dimitri mipws xereis an pire kamia poini i ferrari i o alonso gia afto pou egine sta pit me ton rosberg?

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      8 May, 2010 at 18:52

      Χρηματική ποινή 15.700 για unsafe release

       
      • FXFD

        8 May, 2010 at 20:33

        efxaristo! Esu ti les gia to barcode?? Epaize tipota? Gt simera prosexa oti to ekrupsan me aftokollito apo panw

         
        • Dimitris PAPADOPOULOS

          8 May, 2010 at 20:51

          Για την Ισπανία τουλάχιστον τα απομάκρυναν, αλλά κάτι παίζει. Μου είπαν απο το Maranello να ψάξω λιγο την ιστορία και αυτό θα κάνω 🙂

           
          • FXFD

            8 May, 2010 at 21:05

            etsi mpravo! eisai to fbi tis f1!

             
  11. Vassilis

    8 May, 2010 at 22:09

    Οι εισαγωγες στο airbox αυτων των ομαδων ουτε εγω πιστευω πως σχετιζονται με ψυξη. Απλα στο ειπα αυτο για την McLaren για ν αναφερω πως εχουν και αυτοι εισαγωγη στο airbox. Κυριως ειναι για το κιβωτιο αλλα οταν χρησιμοποιουν το f-duct νομιζω παιζει και σ αυτο ρολο.

    Κατα την αποψη μου η ιστορια με το barcode ειναι γελοια γιατι προσωπικα οταν βλεπω αυτο το τετραγωνο μου θυμιζει περισσοτερο την Marlboro γιατι θυμαμαι το ολο θεμα. Οποτε αυτο και αν ειναι subliminal advertising!

     
    • FXFD

      8 May, 2010 at 22:25

      den exeis adiko gt ki emena mou thumizei pio polu to paketo! Apla to paratirisa simera stis katataktiries!

       
      • Dimitris PAPADOPOULOS

        8 May, 2010 at 23:28

        Πάντως δεν έχει βγάλει ακόμα κανένας σενάριο για το πού βρίσκεται η εισαγωγή του αέρα της Ferrari.

         
  12. Vassilis

    9 May, 2010 at 13:58

    Check it out:

    http://www.formula1.com/news/technical/2010/828/748.html

    Πολυ ενδιαφερον!

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      9 May, 2010 at 21:54

      Άρα δεν έχει flow απο μπροστά, και περνάει μέσα απο κάποιο κανάλι που υπάρχει ήδη (bypass homologation?). Εαν αναλογιστείς, ο αέρας μπαίνει απο την είσοδο δίπλα στο airbox, έρχεται στο κοκπιτ, μπλοκάρεται/ξεμπλοκάρεται, και μετά πάει και πάλι πίσω. Και όλο αυτό δουλεύει!

       
 
%d bloggers like this: