RSS

Άφησε ή δεν άφησε γκάζι επιδεικτικά ο … Alonso;

29 Jul

Σύμφωνα με το AMuS ο Alonso άφησε επιδεικτικά το πόδι από το γκάζι για να αποδείξει ότι είναι πιο γρήγορος από τον Massa.

Η ανάλυση των χρόνων και η «απόδειξη», στο GoCar και στο δεύτερο μέρος της ανάλυσης του αγώνα.

Advertisements
 
31 Comments

Posted by on 29 Jul, 2010 in F1

 

31 responses to “Άφησε ή δεν άφησε γκάζι επιδεικτικά ο … Alonso;

  1. 1057

    29 Jul, 2010 at 14:31

    Αυτό που καταλαβαίνω απο:

    “Η κατάσταση με τον Alonso στην Ferrari είναι «χειρότερη» από την εποχή του Schumacher. Ο Ισπανός φαίνεται ότι έχει στήσει το δικό του κράτος, κάτι που έχει συνεπάρει και την Scuderia σε πολλούς τομείς.”

    είναι ότι γίνεται αναδιοργάνωση στη Scuderia και το κομάτι που αποχωρεί προσπαθεί να δικαιολογίσει την απόλυση ρίχνοντας την ευθύνη στον αδύναμο κρίκο λόγω 2007 Αλόνσο.

    Am I right?

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      29 Jul, 2010 at 14:46

      Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποια “αναδιοργάνωση”. Δεν έχω ακούσει τουλάχιστον κάτι τέτοιο. Απλώς εάν πάρεις πώς θα “έβρισκαν” Schumacher/Massa και Kimi/Massa, ο Alonso ήρθε και με κινήσεις σαν αυτή στην είσοδο των πιτ στην Κίνα, σαν αυτό τώρα με τον Massa αλλά και γενικώς με την στάση του “κοίτα έχω φέρει την Santander (και αυτή εμένα), είμαι πιο γρήγορος (Αυστραλία και Γερμανία) και μπορώ να κάνω κάποιο χουνέρι (αφήνω γκάζι και κλείνω διαφορές όποτε γουστάρω)”, δείχνει καθαρά ότι προσπαθεί – το έχει καταφέρει δηλαδή – να επιβληθεί επι του Massa.

      Έχω την εντύπωση ότι πολλές φορές η Ferrari προσπαθεί να μαζέψει τα πράγματα που κάνει ο Alonso. Τους τραβάει απο την μύτη. Δεν ξέρω. Έχοντας το άσχημο παράδειγμα του 2007 δεν θέλουν να πέσουν θύματα. Ευτυχώς ο δεύτερος οδηγός είναι ο Massa και όχι κάποιος Hamilton.

       
      • 1057

        29 Jul, 2010 at 15:30

        Ευχαριστώ για την απάντηση.
        Αν δεν σε κουράζω εχω μερικές ερωτήσεις:

        1. Δεν είναι σταθερά πιο γρήγορος ο Αλόνσο και όχι μόνο σε AUS & GER?
        2. O Alonso πήγε λόγω Santader? Δεν τον θελαν στη Ferrari για να αποκτήσουν και πάλι νοοτροπία νικητή?
        3. Το συμβόλαιo του Αλόνσο είναι μικρότερο απο τη χορηγία της Santader?
        4. Στη Scuderia θεωρούν ότι με το Μασσα θα μπορούσαν να πάρουν πρωτάθλημα? αν ναι γιατί δεν κρατούσαν τον Κιμι σαν Νο 2.
        5. Δεν είναι λίγο οξύμωρο να τους σέρνει απο τη μύτη αυτός που ήρθε εφέτος κι όχι αυτός που είναι χρόνια εκεί και κατα γενική ομολογία “ξέρει να ελίσσεται στους διαδρόμους του Μαρανέλο”?

        Για μένα είναι σαφές ότι ο Μασσα προσπαθεί να το παίξει Νο2 και αδικημένος για να δικαιολογήσει τη κακή του απόδοση.

         
        • Dimitris PAPADOPOULOS

          29 Jul, 2010 at 15:48

          1.) Ναι συμφωνώ ότι είναι 2.) Ο Alonso είχε προσύμφωνο με την Ferrari για το 2011. Όμως το crashgate του 2008, και τά όσα ακολούθησαν πέρσι στην Renault, μαζί με την Santander τον έφεραν ένα χρόνο νωρίτερα. 3.) Τι εννοείς μικρότερο; Απο όσο έχει διαρρεύσει δεν πρέπει να παίρνει πάνω απο 20εκ τον χρόνο. 4.) Long talk και δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες λόγω confidentiality . Sorry (για να είμαστε στο πνεύμα της επόχής) 🙂 5.) Ο Alonso ήρθε για να επιβληθεί. Γιατί καθυστέρησε να ανακοινώσει τον Massa η Ferrari; Στο σκοτάδι τον είχε τον άνθρωπο μέχρι την Τουρκία μπορώ να σου πω. Άλλον ήθελαν να φέρουν το 2011 και ο Massa δεν ήταν η πρώτη τους επιλογή. Μη σου πω ότι ήταν η τελευταία. Πρέπει να είσαι και λίγο κ*λόπαιδο για να επιβληθείς (με την καλή έννοια) καιο Massa δεν είναι. Με τον Schumacher τα είχαν βρει και το ίδιο με τον Kimi.

          Διαφωνώ ότι προσπαθεί να το παίξει Νο2. Διάβασε την Ανάλυση Μέρος 2ο στο GoCar να δείς ότι με την 3η φορά που του είπαν απο την Ferrari να κάνει στην άκρη άφησε το πόδι απο το γκάζι. Δεν του άρεσε καθόλου. Και τα λόγια του πατέρα του ήταν πρακτικά λόγια που θα ήθελε να πει ο ίδιος και δεν μπορεί.

           
        • Dimitris PAPADOPOULOS

          29 Jul, 2010 at 15:48

          Felipe Massa: “The time I have to I say I am the number two driver I wll not race anymore” . He said there will be no Hockenheim repeat.

           
          • 1057

            30 Jul, 2010 at 05:42

            Ευχαριστώ Δημήτρη.

            Αυτό που λέω είναι ότι το να αφήσει τον Αλόνσο να περάσει
            το έκανε τόσο επιδηκτικά ώστε να το δούμε όλοι
            ότι παίρνει team orders as No2 οδηγός!

             
  2. Alex

    29 Jul, 2010 at 15:29

    Είναι προφανές οτι ο Alonso λειτουργεί καλύτερα όταν είναι ο Νο1 οδηγός στην ομάδα που είναι. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση αναλώνεται σε mindgames εναντίον του εκάστοτε team mate του, είναι αποδιοργανωμένος και εκνευρισμένος. Μόνο και μόνο όταν είναι σίγουρος οτι η ομάδα περιστρέφεται γύρω του τότε μπορεί να αποδώσει αυτά που πραγματικά μπορεί. Υποθέτω οτι στη Ferrari τον πήρανε πέρα απο τα λεφτά της Santander και για τις ηγετικές ικανότητες του (που κακά τα ψέματα στην μετά Schumacher εποχή λάμπουν δια της απουσίας τους, ούτε ο Massa είναι ούτε ο Kimi ήταν ηγέτες). Φυσικά και ο Alonso έχει επιβληθεί του Massa γιατί απλούστατα ο Alonso έχει ταμπεραμέντο, εγωισμό και εξαιρετικά ισχυρή προσωπικότητα. Στην μέχρι τώρα καρριέρα του μόνο ο Hamilton είχε παρόμοιο χαρακτήρα (κάποιοι μπορεί να τον χαρακτηρίσουν κωλόπαιδο, εγώ αυτό το λέω στόφα πρωταθλητή) αλλά και την απόλυτη στήριξη της ομάδας. Και όλοι είδαμε πώς κατέληξε αυτό. Αν κάποιος οδηγός “φέρνει” στον χαρακτήρα του Schumi τότε αυτός είναι σίγουρα ο Ισπανός. Με τα καλά και τα κακά του. Εσύ Δημήτρη έχεις το πλεονέκτημα της inside info, οπότε ίσως να ξέρεις κάτι παραπάνω. Εγώ απλά λέω την γνώμη μου 🙂

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      29 Jul, 2010 at 15:40

      Συμφωνώ με αυτό που λες. Αλλά να βγουν και να το πούν και όχι να μας λένε ότι δεν έδωσαν εντολές. Ας πουν ότι ο Alonso είναι No1 και τέλος. Η Ferrari είχε τους λόγους της να τον φέρει στην 1η θέση στην Γερμανία.

      Ο Massa και ο Kimi μπορεί να μην ήταν ηγέτες αλλά όταν το αυτοκίνητο πήγαινε (2007 και 2008) την μια φορά πήραν τίτλο και την άλλη το έχασαν για κάποια μέτρα. Ο Alonso πιστεύω ότι είναι ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός του Grid. Δεν χωράει αμφιβολία. Όμως απο το 2007 και μετά παίζει το παιχνίδι του σε mind games και όχι racing. Αυτό πιστεύω. Ο Alonso είχε προσύμφωνο όπως είχα γράψει αποκλειστικά στο MSFree που συνεργαζόμουν και ήταν να έρθει το 2011. Όμως τα πράγματα άλλαξαν άρδην το 2009 και έτσι φέτος είναι στην Scuderia.

       
      • xristos

        29 Jul, 2010 at 17:28

        Τι να βγουν να μας πουν ρε συ Δημήτρη??? Ότι ναι του είπαμε κάνε στην άκρη έλα FIA να μας ρίξεις καμπάνα??? Ποιά ομάδα που πρωταγωνιστεί από 03 έως σήμερα που υπάρχει αυτός ο κανονισμός δεν έχει team orders??? Το ίδιο κάνουν όλοι απλά με διαφορετικό τρόπο…Τι θέλουμε δηλαδή να υπάρχουν team orders απλά να τις κρύβουν μέσα από καλά κωδικοποιημένα μηνύματα ώστε να μην τα καταλαβαίνει το κοινό και να λέμε τη ώρα τη καλά όλες οι μάχες είναι αληθινές??? Γιατί αυτή η υποκρισία ότι η ferrari κάνει το βρόμικο παιχνίδι και οι άλλοι τα κάνουν όλα καλά και αφήνουν τους οδηγούς τους να μάχονται??? Πότε ομάδα άφησε τους οδηγούς της στα ίσια να μάχονται??? Το έκανε η rbr στη Τουρκία και είδαμε τα αποτελέσματα(αν και έβαλε σε οικονομία καυσίμου τον webber πήγε δηλαδή να το περάσει πολύ ύπουλά από το να δώσει μία εντολή ο vettel είναι ποιο γρήγορος)… Το έκανε και η mclaren το 08 στη Γερμανία ναι ή όχι??? Ας βγουν όλοι όπως και ο brawn και ας πουν την αλήθεια και ας αφήσουν της υποκρισίες γιατί δεν πείθουν κανένα…Team orders υπήρχαν και θα υπάρχουν και δεν πρόκειται κανένας κανονισμός να τους σταματήσει…

         
        • xristos

          29 Jul, 2010 at 17:50

          **Στο θέμα για την υποκρισία που γράφω παραπάνω αναφέρομαι γενικά και όχι σε εσένα προσωπικά…

           
        • Dimitris PAPADOPOULOS

          29 Jul, 2010 at 19:40

          Symfwnoume, kai ean deis thn analysi ayto grafw. Den thelw omws na paizoun me thn noimosynh mas.

          Sorry gia ta greeklish alla apo to kinito yparxei problima encoding

           
          • Vassilis

            29 Jul, 2010 at 23:19

            Oloi aneksairetws to kanoun auto Dimitri kai esu eprepe na to ksereis perissotero ap olous auto. Den uparxei oute mia omada pou na min xrisimopoiei team orders kai meta na min leei o,ti psema tous erxetai gia na mas riksei staxti sta matia. Den mporouse i omada na elege “nai dwsame entoles” giati einai san na leei stin FIA “timwreiste” mas. Opote afou i FIA vazei tetoious kanones oi omades paizoun to paixnidi tis, xrisimopoioun team orders kai meta paizoun me tin noimosuni mas. Aplo 🙂

             
            • Dimitris PAPADOPOULOS

              30 Jul, 2010 at 08:22

              Oloi xrisimopoioun. No doubt. Symfwnoume.

               
  3. pepe

    29 Jul, 2010 at 19:45

    μάλλον με το ένα και με το άλλο ξεχάσαμε τι πάει να πει στόφα πρωταθλητή. κατά την ταπεινή μου γνώμη σημαίνει οδηγική ικανότητα στο όριο του (θεού) έμφυτη ταχύτητα κάτι δηλαδή σαν κώδικας γραμμένος στο dna του εκάστοτε οδηγού, ήθος ,αξιοπρέπεια,επαγγελματισμός στο έπακρον σοβαρότητα,λίγα λόγια, και 100% εκμετάλλευση του μονοθεσίου. Αν τώρα εσείς βρίσκετε έστω και τα μισά από όσα είπα σε κάποιον από τους φετινούς πρωταγωνιστές τι να πω; τα λέω όλα αυτά γιατί νιώθω ότι βρήκαμε το πολυπόθητο δέντρο άλλα χάσαμε το αναντικατάστατο δάσος…..

     
  4. Alex

    30 Jul, 2010 at 00:14

    Μην τα ισοπεδώνουμε όλα φίλε pepe…Δεν υπάρχει αμφιβολία οτι μερικοί οδηγοί έχουν στόφα πρωταθλητή. Θέλεις να πεις οτι δεν μοιάζουν με είδωλα όπως Gilles Villeneuve, Prost, Senna (θέλεις να πάω πιο πίσω? Fangio, Stewart κλπ); Φυσικά και δεν μοιάζουν και ούτε πρόκειται να δούμε κάτι ανάλογο. Όχι επειδή τώρα είναι χειρότεροι, αλλά επειδή οι εποχές αλλάζουν. Ένας οδηγός μπορεί να κριθεί μόνο στο πλαίσιο της εποχής του. Με εξαίρεση αυτούς που πληρώνουν για να οδηγούν στην F1 (όλοι ξέρουμε για ποιούς μιλάω) οι περισσότεροι απο τους οδηγούς έχουν τα χαρακτηριστικά που ανέφερες, με μόνο ερωτηματικό το ήθος (αν εννοείς το ήθος μέσα στην πίστα) αλλά και αυτό είναι συζητήσιμο (δες το αφιέρωμα του Topgear στον Senna στο τελευταίο επεισόδιο). Μην τρελενόμαστε. ΦΥΣΙΚΑ και υπάρχει ακόμα η στόφα του πρωταθλητή σε πολλά άτόμα, ακόμα και σε άτομα που δεν κατέκτησαν ποτέ πρωτάθλημα. Αυτό δεν έχει καμία σχέση ούτε με team orders ούτε καν με το θέαμα στην F1. Είναι μια πολύ διαφορετική συζήτηση. Κανείς δεν έχει ξεχάσει τι είναι στόφα πρωταθλητή αλλά μην την συγχέουμε με την παλαιολαγνία που μας πιάνει μερικές φορές (“Ααααααχχχχχ, δεν είναι όπως παλιά…”)

     
  5. migf1

    30 Jul, 2010 at 12:46

    Από Προστ και πίσω δεν μπορώ να μιλήσω αφού δεν τους έχω προλάβει ζωντανά, αλλά Προστ και Σένα μόνο για το ήθος τους δεν διακρίθηκαν (όσοι τους έχουν παρακολουθήσει ζωντανά γνωρίζουν). Αν θέλουμε να φέρουμε ως παράδειγμα ήθους κάποιον από τους μετέπειτα πρωταθλητές, το πρώτο όνομα που έρχεται στο δικό μου μυαλό είναι Χάκινεν κι αμέσως μετά Ντέιμον Χιλ.

    Όσο για τα team-orders, γίνονταν, γίνονται και κατά πάσα πιθανότητα θα εξακολουθήσουν να γίνονται. Υπήρξαν όμως και κάποιες αναλαμπές όπου κάποιες ομάδες επέτρεψαν μάχες στα ίσια μεταξύ ομόσταυλων, όπως για παράδειγμα η ΜακΛάρεν επί Προστ και Σένα, αλλά και πιο πρόσφατα επί Αλόνσο και Χάμιλτον (τα περί εύνοιας της ΜακΛάρεν στον Χάμιλτον εμένα μου ακούγονται κωμικο-τραγικά, αλλά είναι άλλη συζήτηση).

    Όπως και να έχει, η δικιά μου άποψη είναι πως το βασικότερο από όλα είναι να έχει ξεκαθαριστεί από την ομάδα στους οδηγούς της ποιος θα έχει προτεραιότητα σε περίπτωση μεταξύ τους μάχη (π.χ. όποιος προηγείται βαθμολογικά ή π.χ. όποιος έχει χριστεί από την αρχή Νο1 ή π.χ. όποιος έχει περισσότερες πιθανότητες να κατακτήσει τίτλο, κλπ). Εύκολο στα λόγια, δύσκολο στην πράξη, αλλά είναι το πιο ‘αντρίκιο’ από όλα.

    Κάποτε ο Χάκινεν είχε πει πως υπήρχε συμφωνία με τον Κούλχαρντ πως σε κάθε αγώνα όποιος έστριβε πρώτος στην Κ1 είχε προτεραιότητα έναντι του ομόσταβλού του σε ενδεχόμενη μετέπειτα μάζη μεταξύ τους στον υπόλοιπο αγώνα. Αλήθεια η ψέμματα δεν μπορούμε να ξέρουμε, αν όμως υπάρχουν από την αρχή ξεκαθαρισμένα μεταξύ ομάδων και οδηγών αυτά τα πράγματα η συνέχεια γίνεται ευκολότερη για όλους πιστεύω, συμμετέχοντες αλλά και θεατές.

     
  6. konstantinos

    31 Jul, 2010 at 04:56

    εγώ θέλω να βλέπω τον Αλόνσο να κυνηγάει τον Μάσα, τον Μπάτον να κυνηγάει τον Χάμιλτον, τον Φέτελ να κυνηγάρι τον Γουέμπερ, κλπ. και το αντίστροφο. όχι στημένους αγώνες. αλλιώς γιατί να ασχολούμαστε, θα είναι οι μισοί οδηγοί εναντίον των άλλων μισών. έτσι είναι τώρα δηλαδή; έτσι υποτίθεται ότι πρέπει να είναι;

     
    • Vassilis

      31 Jul, 2010 at 07:28

      Oi agwnes den einai stimenoi. Stimenos agwnas einai autos pou prin kan arxisei ksereis ton nikiti. Min upervaloume. Auto pou les tha itan to idaniko alla den tairiazei ston kosmo tis F1. Panta upirxan team orders (exw varethei na to lew auto), panta tha uparxoun kai pisteuw den exei kanena noima n asxoloumaste toso me kati pou apotelei fusi tis F1 kai na to paizoume thigmenoi (san theates) kai ksafniasmenoi! Ta exoume dei toses fores ap oles tis omades pou tha eprepe na ta exoume sunithisei!

      Telos, giati i Ferrari na riskarei maxi pou mporei na kataliksei opws katelikse auti twn Vettel kai Webber stin Tourkia? Gia na euxaristisei tous theates? An to ekane auto kai pes px o Alonso evgaine ektos kai sto telos tis xronias exane to prwtathlima gia 24 vathmous oloi tha elegan “ti xazi i Ferrari pou tous afise na maxontai sto Hockenheim”. Ta kseroume pws pane auta kai ti thumatai o kosmos. Oloi ton prwtathliti thumountai. Oxi auton pou dinei theama.

       
      • konstantinos

        2 Aug, 2010 at 15:47

        στημένο αποτέλεσμα εννοώ, αλλιώς πως μπορείς να στήσεις έναν αγώνα F1; δεν γίνεται.. αλλά μπορείς να στήσεις ο,τιδήποτε στο οποίο μπορείς να έχεις τον έλεγχο, όπως τους οδηγούς της ομάδας σου. πάρτο μεταφορικά αν θες, ας πούμε ότι το αποτέλεσμα του αγώνα της Γερμανίας ήταν «στημένο» (με τα εισαγωγικά).
        αυτή δεν είναι μόνο δική μου άποψη, αλλά πιστέυω πολλών οπαδών που παρακολουθούν αγώνες επειδή είναι λάτρεις της οδήγησης και της ταχύτητας και όχι επειδή υποστηρίζουν κάποια ομάδα. οι υπόλοιποι μας λένε «ρομαντικούς», αλλά καμία σχέση. απλά θέλουμε να βλέπουμε καθαρούς αγώνες και όχι αποτελέσματα που υπαγορεύονται από τους σπόνσορες, όχι να νικάει αυτός που έχει πληρώσει.. ή αυτός του οποίου ο σπόνσορας φέρνει τα περισσότερα λεφτά στην ομάδα. κάτι τέτοια καταστρέφουν το όλο νόημα των αγώνων και νομίζω ότι ο οποιοσδήποτε που δηλώνει λάτρης των μηχανοκίνητων σπορ δεν θέλει κάτι τέτοιο. το ξέρω ότι οι ομάδες κοιτάνε το συμφέρον τους, αλλά όταν τα λεφτά μπαίνουν πάνω από το πνεύμα των αγώνων, αυτό το οποίο μας κάνει όλους να τους αγαπάμε, τότε σιγά σιγά χαλάει η «σούπα». άλλωστε γιαυτό δεν υπάρχει και ο αντίστοιχος κανονισμός; το ότι παραβιάζεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, δεν σημαίνει ότι οι διοργανωτές και ο υπόλοιπος κόσμος της F1 (εκτός των ομάδων και των sponsors) θέλουν να παραβιάζεται.
        ίσως είναι προσωπική μου επιθυμία να θέλω να δω τον Μάσσα να μάχεται με τον Αλόνσο και κανείς άλλος στον κόσμο να μην θέλει να τους δει να μάχονται, αλλά να αφήνει ο ένας τον άλλο κατά περίσταση. προς ώρας για να γίνει αυτό που λέω, αυτοί οι δύο πρέπει να ανήκουν σε διαφορετικές ομάδες. γιατί; δεν μπορεί να γίνει αλλιώς; σαφώς και μπορεί. κατά τη γνώμη μου μπορούν να συνυπάρχουν και τα λεφτά και οι σπόνσορες και οι καθαροί αγώνες. λίγο καθαρό μυαλό χρειάζεται.

         
        • Vassilis

          2 Aug, 2010 at 21:24

          Swsta to eipes romantikoi…

          Allo to pws tha itheles na itan ta pragmata kai allo to pws einai. I F1 pote den itan auto pou les apo tin stigmi pou panta upirxan team orders! I diafora m esena kai emena einai oti esu exeis sto mualo sou to pws tha itheles na itan i F1 enw egw kserw to pws einai kai to exw dextei. Gi auto esu antidras kai egw oxi.

           
          • konstantinos

            3 Aug, 2010 at 13:59

            φίλε, δεν είναι δική μου «παραξενιά», το ότι δεν επιθυμώ αγώνες με «στημένο» αποτέλεσμα μεταξύ των οδηγών των ομάδων. το γιατί αντιδρώ εξηγείται για πάρα πολλούς λόγους, δεν είναι ούτε τυχαίο, ούτε «ρομαντικό» όπως εξήγησα παραπάνω.

            αν είναι έτσι όπως εσύ λες, τότε σε παρακαλώ πολύ εξήγησέ μου:

            1. γιατί υπάρχει ο σχετικός κανονισμός περί εντολών ομάδων και σε τι ακριβώς εξυπηρετεί;
            2. γιατί ο Massa δεν υπάκουσε αμέσως στην έμμεση εντολή;
            3. γιατί ο Massa ήταν τσατισμένος μετά τον αγώνα;
            4. για ποιόν λόγο κατηγόρησαν τον Massa οπαδοί (κυρίως συμπατριώτες του) ότι είναι δειλός;
            5. για ποιόν λόγο ο Massa δήλωσε ότι δεν πρόκειται να ξανακάνει κάτι τέτοιο;
            6. για ποιόν λόγο έγινε η ίδια ιστορία με το παρασκήνιο μετά τον αγώνα παλιότερα ανάμεσα σε Barrichello και Schumacher; τότε δεν ήξεραν πως είναι η F1; ήταν όλοι στη διαδικασία εκμάθησης; γιατί ο Bar αρνιόταν μέχρι τελευταία στιγμή να δώσει τη θέση; ήταν πεισματάρης και ήθελε να περάσει το δικό του; αν δεν την έδινε τελικά, θα του καταλόγιζαν “foul play”;
            7. γιατί ο Bar λέει ότι δεν πρόκειται να το ξανακάνει και ότι ο Massa δεν έπρεπε να συνεναίσει;
            8. πες πως είμαι ρομαντικός και έστω και λίγο βλάκας και δεν καταλαβαίνω. άρα είναι το ίδιο και όλοι σχεδόν οι πιλότοι; μόνο ορισμένοι οπαδοί όπως εσύ βλέπουν την πραγματική εικόνα της F1; οι οδηγοί είναι απλώς πιτσιρίκια που μερικές φορές είναι άτακτα;
            9. γιατί υπάρχει θέμα σε μερικές ομάδες (όπως π.χ. RB) για «πρώτο» και «δεύτερο» οδηγό; αν τα πράγματα ήταν όπως τα λες, δεν θα είχε δεχθεί ο καθένας τη θέση που έχει στην ομάδα; δεν θα έπρεπε να μην έχει δικαίωμα κανείς να παραπονιέται για τις εντολές από τους επικεφαλείς των ομάδων; γιατί λοιπόν αντιδρούν οι πιλότοι; σύμφωνα με την άποψή σου, οι ίδιοι οι πιλότοι είναι άσχετοι από F1!

             
            • Vassilis

              3 Aug, 2010 at 14:55

              1. To giati uparxei o kanonismos oute egw to kserw afou einai geloios. Apo tote pou egine den exei allaksei tpt ektos tou na dinontai ta team orders me tropo pou na min to katalavainei o afelis kosmos. Twra an auti einai i lusi ti na pw…
              2. Giati einai odigos agwnwn kai thelei panta na kerdizei! Episis me tin entasi tou agwna den skeftesai kathara.
              3. Mallon giati den pire tin niki pou tou aksize.
              4. Auto profanws den to kserw! Fantazomai epeidi den katalavainoun to pws leitourgei to athlima.
              5. Oute auto to kserw fusika alla eimai sigouros oti mia xara tha to ksanakanei! Isws na to eipe gia tous opadous tou.
              6. I istoria tote egine epeidi dothike i thesi stin teleutaia strofi tou teleutaiou gurou kai den arese ston kosmo. Mia xara ikseran pws einai i F1 alla stis alles periptwseis edinan tin thesi xwris na karfwnontai toso. Fantazomai o RB arniotan gia ton idio logo pou arniotan kai o Massa kai ton egrapsa parapanw. An den tin edine mallon tha efeuge apo tin Ferrari polu nwritera!
              7. Den to kserw auto alla allo i thewria kai allo i praksi. Episis an eisai eksw apo ton xoro ta vlepeis alliws ta pragmata.
              8. Oi pilotoi tis F1 trexoun mono gia 1 logo. Gia na kerdisoun. Eite einai o MS, eite o Yamamoto! Opote stin entasi tou agwna einai logiko n antidroun se kati tetoio. Argotera omws eimai sigouros pws to katanooun giati gurizei o troxos. Min ksexnas pws kai o Massa team orders xreiastike gia na meinei entos maxis tou titlou. Alla otan ginontai tote einai ok enw nwritera einai aparadekta… Tin pragmatiki eikona tis F1 tin vlepoun kai oi idies oi omades kai eidika oi megales pou paradosiaka xrisimopoioun tetoies taktikes. Episis auta pou lew den ta lew mono egw kai alloi opadoi. Ta lene kai polloi dimosiografoi.
              9. Sou to eksigw kai pio panw auto. Giati oloi theloun na kerdizoun. Den ginetai na eisai stin F1 kai na les “ok eimai 2os odigos”. Apla den apodideis tote. Sxetika me tin RBR par olo pou o Horner leei o,ti leei eimai 100% sigouros pws an enas apo tous 2 odigous einai makria apo ton allon argotera sto prwtathlima (alla mathimatika akoma mesa stin maxi) tha pesoun team orders.

              Elpizw na se kalupsa.

               
              • konstantinos

                3 Aug, 2010 at 16:11

                με κάλυψες. οι απαντήσεις σου έχουν ως εξής εν συντομία:

                1. ο κανονισμός είναι γελοίος

                2. ο Massa θέλει να κερδίζει και αυτό μαζί με την ένταση τον κάνουν να μην ..σκέφτεται καθαρά

                3. ο Massa άξιζε τη νίκη (αλλά στην F1, κατά εσέ, δεν νικάει αυτός που αξίζει. κάτι τέτοιο είναι «ρομαντικό» και εκτός πραγματικότητας)

                4. οι οπαδοί του Massa που τον είπαν δειλό, δεν καταλαβαίνουν πως λειτουργεί το άθλημα. και ο τρόπος που λειτουργεί το άθλημα, είναι να μην νικάει ο πιο άξιος, αλλά αυτός που θέλουν κάποιοι άλλοι (σημ. βλέπε σπόνσορες), όπως λες πιο πάνω

                5. αυτό μένει να το δούμε. άρα μου λες ότι ήταν λάθος του Massa να κρατιέται μπροστά για τόσους γύρους και ότι θα έπρεπε να αφήσει τον Alonso από την πρώτη στιγμή. ό,τι και να είχε γίνει δηλαδή, ό,τι και να είχε επιλέξει, σύμφωνα με όσα λες, ο Massa θα έβγαινε ο μλκς της ιστορίας

                6. ακριβώς. υπήρχε απειλή από πλευράς ομάδας για το συμβόλαιο. κατ’εσέ κάτι τέτοιο είναι πρέπον και θεμιτό. έρχεται δε σε πλήρη αντίθεση με το τι θέλουν οι πιλότοι (τη νίκη) και το αγωνιστικό πνεύμα όπως γράφω πιο πάνω. με άλλα λόγια όντως μου λές ότι αυτός που αξίζει τη νίκη είναι αυτός με τα περισσότερα λεφτά και όχι ο καλλίτερος πιλότος

                7. είδαμε στην πράξη τον Rubens στο GP της Ουγγαρίας. δεν έκανε πίσω στη φάση με τον Schumacher. το συμφέρον της ομάδας του ποιό θα ήταν, να το διακινδυνεύσει; να ρισκάρει το μη τερματισμό και το ατύχημα ή να τα δώσει όλα για όλα; από την ομάδα του παίρνει τα εύσημα για το θάρρος και την αποφασιστικότητά του. το πραγματικό περιστατικό αυτό βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με αυτά που λες

                8. τώρα λοιπόν είναι το «αργότερα» στο οποίο αναφέρεσαι και ο Massa δεν έχει αλλάξει άποψη. αν τον ρωτήσεις ακόμη και σήμερα, θα σου πει ότι δεν θα το ξανακάνει. όμως «μέσα στην ένταση του αγώνα» δεν είναι το πάθος του οδηγού για τη νίκη που επηρρεάζει το αποτέλεσμα. πολύ περισσότερο παίζουν ρόλο οι απειλές που δέχεται από την ομάδα προκειμένου να δώσει τη θέση. αν δεν απειλούνταν τόσο ο ίδιος όσο και ο Rubens παλιότερα, είμαι σίγουρος ότι δεν θα το είχαν κάνει. κατά τη γνώμη σου λοιπόν, οι ομάδες έχουν δικαίωμα να απειλούν τους οδηγούς τους με απόλυση αν κάνουν αυτό που πρέπει για την ομάδα, δηλαδή να νικήσουν

                9. όταν ένας από τους 2 οδηγούς είναι κοντά στο πρωτάθλημα και οι βαθμοί είναι κρίσιμοι, τότε οι ίδιοι οι οδηγοί μπορούν να πάρουν την απόφαση και να είναι καθαρά δική τους επιλογή να βοηθήσουν τους «συμπαίκτες» τους και δη την ομάδα τους. ο Massa λέει ότι «τη στιγμή που θα γίνω 2ος οδηγός, θα σταματήσω τους αγώνες». όμως αν δεν είμαστε κοντά στο τέλος της season όπου φαίνεται ξεκάθαρα ποιός βγαίνει πρωταθλητής και ποιός όχι, κάθε τέτοια εντολή από την ομάδα, βάζει τον οδηγό σε δεύτερη μοίρα. οι αντιφάσεις είναι πολλές, εξού και όλες αυτές οι συζητήσεις. εσύ ο ίδιος φάσκεις και αντιφάσκεις στις απαντήσεις σου όπως επισημαίνω.

                δεν πρόκειται να συμφωνήσω με την άποψη «έτσι είναι γιατι έτσι πάει». όχι και να κερδίζει η Satander τα GPs. είπαμε σπόνσορες, λεφτά, εξέλιξη, αλλά αν είναι να το καταστρέψουν εντελώς θα σταματήσω να παρακολουθώ και εγώ και η πλειοψηφία των θεατών. ήδη έχει αρχίσει να γίνεται αυτό. δεν είναι καν ομαδικό πνεύμα να μην αφήνεις τον αδηγό να σκοράρει για να σκοράρει κάποιος άλλος που έχει την εύνοια του χρηματοδότη.

                προτείνω να αφήνεται πλήρως στην επιλογή και τη θέληση του εκάστοτε οδηγού το αν θα κρατήσει ή θα αφήσει τη θέση ή τη νίκη σε ανάλογες περιπτώσεις, χωρίς να παίζει ρόλο το όνομα, τα λεφτά και οι σπόνσορες. να μην υπάρχουν διακρίσεις, να μην υπάρχουν απειλές, να μην υπάρχουν στημένα αποτελέσματα. όσο κι αν εσένα σου φαίνεται κάτι τέτοιο ουτοπία, είναι κάτι που ΠΡΕΠΕΙ να γίνει, αλλιώς bye bye F1 φίλε Βασίλη.

                 
                • Vassilis

                  3 Aug, 2010 at 18:14

                  1. Nai
                  2. Oxi mono o Massa. Oloi oi odigoi
                  3. Oxi genika stin F1. Otan omws paizetai to prwtathlima kai o odigos pou einai 1os ousiastika den exei kamia elpida, prepei na dinetai i niki ston team mate tou an autos exei.
                  4. Eipa pouthena pws prepei na nikaei autos pou theloun oi sponsores? Re man opote milame oi duo mas mou les oti lew pragmata pou den exw pei! Eleos dld! O Alonso den nikise logw tis Santander? Esu autos exeis katalavei? O Massa oli tin sezon den einai pouthena kai tou kathetai mia niki logw kalis ekkinisis. Auto pou thelei i omada einai na paroun to prwtathlima. Apo tin stigmi pou o Alonso exei megaluteres pithanotites prepei na kerdisei autos!
                  5. Den pisteuw pws o Massa vgike o malakas tis istorias. Stenaxwrethika pou den nikise alla etsi eprepe na ginei gia to kalo tis omadas.
                  6. Sou apantisa pio panw gi auto. Na sumplirwsw pws oxi oi apeiles den einai themitos tropos alla prepei kapws na kanoun ton piloto tous n akousei!
                  7. To sumferon tis omadas einai na ta dwsei ola gia ola epeidi den maxetai gia to prwtathlima. An maxotan tha itan alliws ta pragmata. Ta sumferonta tis kathe omadas allazoun analoga me tin thesi pou vrisketai.
                  8. Sou apantisa pio panw.
                  9. Episis sou apantisa pio panw. Einai ksekatharo pws o Alonso exei perissoteres pithanotites. Den einai ola thema mathimatikwn. Episis, o Massa einai FETOS 2os odigos! Opws to 2007 itan 2os kai to 2008 itan 1os. An tou xronou pigainei kalutera apo ton Alonso tha einai 1os.

                  Telos, ap oti katalavainw exeis katalavei to olo skiniko entelws lathos. Opws eipa kai panw o Alonso den kerdise logw tis Santander. Kerdise epeidi exei perissoteres elpides gia ton titlo! Anarwtiemai pantws an eleges ta idia to 2005 kai 2006 otan ta ekane auta i Renault kai to 2008 otan ta ekane i McLaren…

                   
                  • konstantinos

                    4 Aug, 2010 at 14:05

                    για το 4: ποιά θα ήταν η διαφορά στους πόντους της ferrari αν έβγαινε πρώτος ο Massa και δεύτερος ο Alonso; δεν θα είχε η Ferrari ακριβώς τους ίδιους βαθμούς; άρα δεν στέκει το ότι η αλλαγή στην κατάταξη έγινε για το καλό της ομάδας, έγινε για το καλό του Αlonso και μόνο. αυτό έχω καταλάβει εγώ, γιατί δεν εξηγείται αλλιώς. σαφώς και δεν είπες ότι «έπρεπε» να νικήσει η Santander και τα χρήματά της, αλλά η ομάδα. αλλά δεδομένου ότι δεν θα άλλαζε τίποτα όσον αφορά τους βαθμούς, δεν τίθεται θέμα περισσότερων βαθμών για την ενίσχυση της ομάδας, οι βαθμοί θα ήταν οι ίδιοι ακριβώς. άρα δεν θέλει και πολλή σκέψη ότι ευνοήθηκε προσωπικά ο Alonso με την ενέργεια αυτή (για το συγκεκριμένο περιστατικό μιλαω πάντα). τώρα το για ποιόν λόγο, επειδή είναι «1ος οδηγός», επειδή του έχουν περισσότερη εμπιστοσύνη, επειδή έχει περισσότερες ελπίδες για το πρωτάθλημα, επειδή έχει ισχυρούς σπόνσορες, κλπ. μπορεί να το κάνουν για όλα τα παραπάνω, αλλά σημασία έχει ότι δεν νικάει αυτός που αξίζει τη νίκη. δεν έχω καταλάβει τίποτα λάθος, ούτε εσύ το έχεις καταλάβει λάθος. η διαφορά μας είναι ότι εσύ λες ότι «έτσι πρέπει να γίνεται», ενώ εγώ λέω ότι «πρέπει να αλλάξουν διάφορα πράγματα για να έχουμε πιο σωστούς αγώνες».

                    οι ομάδες μπορούν κάλλιστα να ευνοήσουν τον ένα ή τον άλλο πιλότο, όποιον θέλουν κατά περίσταση, απλώς εφαρμόζοντας διαφορετικές τακτικές για τον αγώνα (όπως εγινε πέρισυ με τη Brawn και τους Barrichello – Button, ίσως θυμάσαι τον εκνευρισμό του Bar για το θέμα), ή «καθυστερώντας» κάποιον στα pits, ή βάζοντάς τους μέσα για αλλαγές με συγκεκριμένη σειρά. άλλο όμως αυτό και άλλο το να τους εμποδίζεις να αγωνιστούν εντός πίστας. αν κάποιος μπορεί να πάει γρήγορα, αλλά δεν πάει επειδή του είπαν ότι πρέπει να κόψει ή να κάνει διάφορα άλλα για να περάσει ο συμπαίκτης, τότε δεν βλέπουμε τον κανονικό αγώνα που θα έπρεπε να βλέπουμε.

                    ο «γελοίος» (για εσένα) κανονισμός έχει μπει για κάποιον λόγο. μήπως γνωρίζεις για ποιόν λόγο τον έβαλαν; άσχετα με το αν είναι γελοίος ή όχι, με το αν εφαρμόζεται ή όχι, υπήρξε κάποιο περιστατικό και κάποια γεγονότα που ακολούθησαν που είχαν σαν αποτέλεσμα την εισαγωγή του κανονισμού αυτού. όπως και με το Safety Car τις τελευταίες χρονιές αλλά και εφέτος, είχαμε αλλαγές, προσθήκες και διευκρινίσεις των κανονισμών μετά από συγκεκριμένα αμφιλεγόμενα περιστατικά τα οποία οι διορθώσεις και οι προσθήκες υποτίθεται ότι θα καλύπτουν αν ξανασυμβούν στο μέλλον. αυτός ο λόγος λοιπόν για τον οποίο μπήκε ο κανονισμός, δεν ήταν το ότι μερικοί ηλίθιοι δεν καταλαβαίνουν πως δουλεύει η F1. γιατί όπως εξηγώ σε αυτή την παραγραφο, η F1 αλλάζει συνεχώς κανονισμούς με σκοπό πρωτίστως να ικανοποιεί τα συμφέροντά της. τα συμφέροντα των εκάστοτε ομάδων ειδικά, δεν έρχονται πάνω από τα συμφέροντα της F1 και η F1 πάντα «ακούει» τους οπαδούς της και τον τύπο, προσπαθεί να προσελκύσει περισσότερους και να κρατάει το αγωνιστικό μέρος όσο το δυνατόν καθαρό.

                    το πιο τρανταχτό παράδειγμα εντολών ομάδας προς οδηγό είναι φυσικά το λεγόμενο «CrashGate». τέτοια πράγματα είναι απαράδεκτα για μια διοργάνωση που θέλει να καλείται άθλημα. αν ισχύει το ότι «έτσι ήταν είναι και θα είναι η F1» όπως λες, τότε το CrashGate θα ήταν απολύτως φυσιολογικό – η ομάδα απείλησε τον Πικέ, ο Πικέ δεν είχε άλλη επιλογή, σκέφτηκε τον εαυτό του και την ομάδα όπως κάνει ο κάθε καλός επαγγελματίας πιλότος και προς το συμφέρον της ομάδας έκανε αυτό που έκανε. αποτέλεσμα; έξω και ο Πικε και ο Μπριατόρε. αλλά μου φαίνεται ότι αν ήσουν εσύ ο Μπέρνι, όχι έξω, αλλά παράσημα θα τους έδινες. μπορεί να είναι λίγο τραβηγμένο το παράδειγμά μου, αλλά είναι γεγονότα που έχουν σημαδέψει το σπορ, δεν τα ξεχνώ εύκολα και δεν θέλω να τα ξαναδώ. το ξέρω ότι είναι αδύνατον να εκλείψουν (όπως π.χ. είναι αδύνατον να εξαφανίσουμε τους κλέφτες – πάντα θα υπάρχουν), όμως πρέπει η F1 να λάβει τα κατάλληλα μέτρα ώστε να μπορεί να τα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά.

                    να είσαι σίγουρος ότι ΚΑΙ μετά από αυτό το περιστατικό θα βγουν νέες οδηγίες ή κανονισμοί όπως γίνεται πάντα. και αυτό θα είναι η μεγαλύτερη απόδειξη στα όσα λέω.

                    όσο για τις seasons 2005, 2006 δεν μπορώ να πω τίποτα, γιατί δεν παρακολουθούσα F1 αυτό το διάστημα.

                     
                    • Vassilis

                      4 Aug, 2010 at 15:16

                      Για το 4: Ο Alonso ειναι μελος της ομαδας Κωνσταντινε. Δεν ειναι μονος του. Οποτε η κινηση εγινε για το καλο της ομαδας! Η ομαδα δεν ειναι μονο ο κατασκευαστης. Ειναι και οι οδηγοι. Σε ολες τις περιπτωσεις που εχουν δοθει team orders αυτο εχει γινει για το καλο της ομαδας!

                      Σ αυτο συμφωνω αλλα και παλι team order δεν ειναι? Και παλι εμποδιζεις τον αλλο πιλοτο ν αγωνιστει στα ισα και του στερεις πχ την νικη. Απο την μια ο κοσμος το βλεπει (οταν γινεται μεσα στην πιστα), απο την αλλη δεν το βλεπει γιατι γινεται πιο κρυφα. Δλδ η λυση ειναι να κρυβομαστε πισω απο το δαχτυλο μας και απλα να δινονται οι εντολες χωρις να το βλεπει ο κοσμος? Προσωπικα αυτο το θεωρω ακομα χειροτερο γιατι τοτε ειναι που παιζουν με την νοημοσυνη μας.

                      Ο λογος που μπηκε αυτος ο κανονισμος ειναι για να μην ρεζιλευεται το αθλημα οπως εγινε στην Αυστρια. Το αθλημα ομως εχει ρεζιλευτει παρα πολλες φορες απο τοτε οποτε υπαρχει δεν υπαρχει ο κανονισμος το ιδιο ειναι. Εισαι σιγουρος πως τα συμφεροντα των ομαδων δεν ερχονται πανω απο την F1? Γιατι αν θυμασαι καλα περσυ η F1 εκανε πισω στο budget cap για να εξυπηρετηθουν τα συμφεροντα των ομαδων. Επισης, εισαι σιγουρος πως η F1 ακουει τους οπαδους? Ποσες φορες εχουμε ζητησει πιο φθηνα εισιτηρια, καλυψη μεσω internet κλπ? Εχεις δει να εχει γινει κατι τετοιο? Οχι γιατι δεν συμφερει τον Bernie. Οποτε η F1 ουτε τους οπαδους ακουει ουτε δεν εξυπηρετει τα συμφεροντα των ομαδων πρωτα.

                      Οπα οπα περιμενε! Αλλο το να λες στον οδηγο σου δωσε την θεση σου και αλλο να στηνεις ολοκληρο τρακαρισμα! Εγω ειπε υπερ του 1ου! Δεν εχουν καμια σχεση για εναν σημαντικο λογο. Στην 1η περιπτωση δεν υπαρχει κανενα ρισκο ασφαλειας ενω στην 2η μπορει να τραυματιστει ο οδηγος, κανενας κριτης, αλλοι οδηγοι, θεατες κλπ. Πραγματικα δεν εχουν καμια σχεση!

                      Ελπιζω ενας απο αυτους τους κανονισμους να ειναι η διαγραφη του κανονισμου των team orders…

                      Ποτε αρχισες να παρακολουθεις F1? Σ αυτο το διαστημα λοιπον, η Renault το ειχε ξεσκισει με τα team orders. Στους περισσοτερους αγωνες που ηταν μπροστα ο Fisi απο τον Alonso, του εδινε την θεση του.

                       
  7. konstantinos

    31 Jul, 2010 at 05:00

    αν ήταν πιο γρήγορος να τον πέρναγε. ήταν γελοίο όταν του έπαιζε άμυνα αλλά ήταν σοβαρό όταν τον άφησε. θα μου επιτρέψει ο Φερναρντο να έχω την αντίθετη άποψη.

     
  8. FXFD

    4 Aug, 2010 at 12:28

    paidia eidate to race edit? Lipiro distixws!

     
    • Vassilis

      4 Aug, 2010 at 21:27

      Nai molis twra. Ap oti katalava apofasistike teleutaia stigmi n allaksoun oi theseis giati o Smedley eipe ston Massa n amunthei otan pige na ton perasei o Alonso. Pera apo auto omws den egine kati fovero.

       
  9. konstantinos

    4 Aug, 2010 at 17:28

    @Vassilis (επειδή δεν έχει άλλο “reply” στο σεντόνι..)

    άλλο λέω εγώ. φυσικά και είναι μέλος της εν λόγω ομάδας ο Αλόνσο, αλλά τι θα άλλαζε στην βαθμολογία της ομάδας αν έκανε το 1-2 με τον Μάσσα πρώτο; ακριβώς τίποτα. άρα, πως δικαιολογείται ότι η νίκη του Αλόνσο ήταν προς το συμφέρον της ομάδας; το μόνο που θα άλλαζε θα ήταν ο Αλόνσο να μην ανέβαινε στη βαθμολογία και ο Μάσσα να έφτανε σε απόσταση αναπνοής από εκείνον, μπαίνοντας στο παιχνίδι του τίτλου. ξέρεις ποιά ήταν η αιτιολογία της Φεράρι; ότι δεν μπορούσαν να ρισκάρουν το ατύχημα μεταξύ των δύο όπως έγινε με τους Γουέμπερ και Φέτελ! και στη συνέχεια στις συνεντεύξεις το μόνο που έλεγαν ήταν ότι όλοι δουλεύουν για την ομάδα κλπ. εντελώς προβλεπόμενοι δηλαδή. με τη δικαιολογία ενός υποτιθέμενου πιθανού μελλοντικού ατυχήματος, προσποιούνται ότι βοηθούν την ομάδα. με τέτοια «βοήθεια» όμως δεν παίρνεις πρωτάθλημα και αυτό θα το διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι.

    όπως είπα και πριν, ο κάθε οδηγός μπορεί να επιλέξει ο,τιδήποτε ανά πάσα στιγμή μέσα στον αγώνα, είτε υπακούοντας στις εντολές από την ομάδα είτε όχι. κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς, άρα μπορεί ανά πάσα στιγμή με μια συγκεκριμένη κίνηση εκ μέρους της ομάδας, να καταφέρουν «ρουα-ματ». αυτό μπορεί να γίνει συνδυάζοντας δεδομένα και προβλέποντας καταστάσεις, όπου τους δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν και τα 2 μονοθέσια για να προωθήσουν το ένα ανεξαρτήτως του ποιός είναι οδηγός του κάθε μονοθεσίου. όπως π.χ. στο σκάκι είναι απαραίτητο να θυσιάσεις τον αξιωματικό για να σωθεί η βασίλισσα. τον ρόλο του αξιωματικού ή της βασίλισσας μπορούν να τον παίξουν αμφότεροι οι πιλότοι της ομάδας ανάλογα με την έκβαση του αγώνα. εδώ όμως έχουμε κάτι έντελως διαφορετικό.. έχουμε το 1-2 που μετατράπηκε σε ..1-2! δεν υπάρχει θέμα στρατηγικής κίνησης από την ομάδα γιατί το αποτέλεσμα ήταν «ρουα-ματ» από χέρι. αυτό που δείχνει ότι ήταν ο σκοπός τους, ήταν να μην αφήσουν τον Μάσσα να πλησιάσει τον Αλόνσο στα standings, έτσι ώστε να μην έχουν αυτοί οι δύο μελλοντικές αψιμαχίες εντός πίστας. πράγμα το οποίο είναι άδικο για τον Μάσσα και για οποιονδήποτε πιλότο που θα βρισκόταν στη θέση του. όμως αυτό θα τους έρθει «μπούμερανγκ» τελικά, αν ο Μάσσα το πάρει στα σοβαρά και μένει να το δούμε. δεν είναι θέμα κρυφών ή φανερών εντολών, ή το αν πρέπει να υπάρχουν στρατηγικές που να αφορούν και στους δύο πιλότους ταυτόχρονα ή οχι. το θέμα είναι το να διατηρείται το «ευ αγωνίζεσθαι», ο ΛΟΓΟΣ για τον οποίο παρακολουθούμε ή συμμετέχουμε σε αγώνες. γιατί αν όπως φαίνεται τώρα, τα πάντα θυσιάζονται στον βωμό του χρήματος, ο λόγος αυτός θα εκλείψει.

    «Εισαι σιγουρος πως τα συμφεροντα των ομαδων δεν ερχονται πανω απο την F1? Γιατι αν θυμασαι καλα περσυ η F1 εκανε πισω στο budget cap για να εξυπηρετηθουν τα συμφεροντα των ομαδων. Επισης, εισαι σιγουρος πως η F1 ακουει τους οπαδους? Ποσες φορες εχουμε ζητησει πιο φθηνα εισιτηρια, καλυψη μεσω internet κλπ? Εχεις δει να εχει γινει κατι τετοιο? Οχι γιατι δεν συμφερει τον Bernie. Οποτε η F1 ουτε τους οπαδους ακουει ουτε δεν εξυπηρετει τα συμφεροντα των ομαδων πρωτα.»

    έγραψα: «η F1 αλλάζει συνεχώς κανονισμούς με σκοπό πρωτίστως να ικανοποιεί τα συμφέροντά της. τα συμφέροντα των εκάστοτε ομάδων ειδικά, δεν έρχονται πάνω από τα συμφέροντα της F1 και η F1 πάντα «ακούει» τους οπαδούς της και τον τύπο, προσπαθεί να προσελκύσει περισσότερους και να κρατάει το αγωνιστικό μέρος όσο το δυνατόν καθαρό.»

    αν θυμάσαι καλά, όλες οι ομάδες αντέδρασαν στο budget cap και μέσω της FOTA απείλησαν να ξεκινήσουν νέο παράλληλο θεσμό εκτός F1! η FIA λοιπόν δεν έκανε πίσω για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των ομάδων, αλλά για να εξασφαλίσει την ύπαρξή της. αλλιώς γιατί έβαλε το θέμα “budget cap” εξ αρχής;;; δεν ήξερε; δεν ρώτησε; για πλάκα; όσο για τους οπαδούς, δεν εννοώ φυσικά ότι θα ανταπεξέλθει σε τέτοιου είδους απαιτήσεις. θέλει περισσότερους οπαδούς, πολύ περισσότερους καλώς ή κακώς. δεν ξέρω αν θα τους αποκτήσει με κάλυψη μέσω ίντερνετ και φθηνότερα εισητήρια, αλλά σίγουρα θα τους χάσει αν η φήμη του αθλήματος πληγεί. ενέργειες όπως του Μάσσα, που θα μπορούσε να κάνει το προσπέρασμα να φανεί ως «λάθος», πλήττουν τη φήμη του αθλήματος, όπως και η εντολή που ακούσαμε και όσα ακολούθησαν. γιατί ο Μάσσα ήταν κατηφής στο βάθρο; οι θεατές δεν ξέρουν; δεν καταλαβαίνουν; νομίζεις ότι γουστάρουν οι θεατές να βλέπουν τέτοια πράγματα σε αγώνες; και δη στην «αιχμή του δόρατος» για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, κάτι για το οποίο η FIA θέλει να υπερηφανεύεται;

    όσο για το crashgate, το έφερα σαν το ακραίο παράδειγμα. σαφώς και δεν είναι το ίδιο, εξ ου και οι ποινές. αλλά είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το μέχρι που μπορεί να φτάσει μια ομάδα και κάτι τέτοιο είναι απαράδεκτο για όλους (ελπίζω). στη συγκεκριμένη περίπτωση ο σκοπός ήταν να βγει το SC, αλλά θα μπορούσε ο σκοπός να είναι οποιοσδήποτε.

    θα συμφωνήσω με τη διαγραφή του κανονισμού περί team orders. όμως θα πρέπει με κάποιον αντίστοιχο κανονισμό να προστατεύονται οι ίδιοι οι οδηγοί. να τίθεται το θέμα βοήθειας προς τον team mate τους στην αποκλειστική τους επιλογή. τουτέστιν, να απαγορευθούν ρητώς οι απειλές απόλυσης ή άλλου είδους (ποιός ξέρει τι!). και όποια σχετική οδηγία σε σχέση με team mate είναι να δοθεί, να δίνεται και να σχεδιάζεται πριν την έναρξη του αγώνα και όχι κατά τη διάρκειά του. θέλω οι αγώνες να είναι δίκαιοι, να μη βλέπουμε την πλαστή τους εικόνα. να μην έχουμε υποβοηθούμενους νικητές και θυμωμένους συναγωνιστές. είναι δηλαδή υπερήφανος τώρα ο Αλόνσο με τη μη 100% νίκη του; το ίδιο και οι οπαδοί του;

    την F1 την ..ξαναάρχισα το 2007. είχα σταματήσει να παρακολουθώ όταν σκοτώθηκε ο Σέννα.. από τότε έπαψε η F1 να έχει ενδιαφέρον για εμένα, αλλά μια δεκαετία μετά μου ξαναμπήκε το μικρόβιο.

     
    • Vassilis

      4 Aug, 2010 at 17:56

      Oi vathmoi tis omadas profanws kai den th allazan alla akoma den exeis katalavei oti afou o Alonso einai melos tis omadas, to sumferon tis omadas einai na kerdisei kai to kataskeuastwn kai t odigwn! Gi auto kai dothike to team order. Gia na enisxusei tin thesi tou Alonso. Mia omada den koitaei mono ta dika tis sumferonta alla kai twn melwn tis, dld twn odigwn!

      Auto i Ferrari to eipe gia ta matia tou kosmou. Den mporousan na poun kathara giati to ekanan.

      Dld gia na katalavw. Esu eisai ok me ta team orders arkei na min ginontai me toso profani tropo? Dld an o Massa ekane “lathos” kai pernage o Alonso ola tha itan kala twra para pou kai pali tha itan team order? Proswpika den to vlepw etsi. Apo tin stigmi pou tha dothei entoli san theatis protimw na tin dw na ginetai wste na min me koroideuoun para na ginei se pit stop i me lathos gia na mou riksoun staxti sta matia.

      Stin simerini epoxi ta team orders kanonizontai prin ton agwna. Den mporei n apeileithei kapoios kata tin diarkeia logw twn anoixtwn sunomiliwn. Ola einai kanonismena prin. Kata tin gnwmi mou oi opadoi pou kseroun ti pragmatika sumvainei stin F1 den tha fugoun giati perimenoun tetoies stratigikes. Sto exw ksanapei. Tin stigmi pou o Massa perase prwtos stin ekkinisi, iksera pws tha dothei team order kai eprepe na dothei gia na voithisei ton titlo tou Alonso. Sigoura ithela na ginei me pio ipio tropo alla akoma kai etsi na ginotan tha to eixa katalavei kai th allaze kati mesa mou.

      Telos, den nomizw kaneis odigos na einai perifanos me mia niki pou tou dothike etsi kai auto fanike sto podium pou o Alonso den eixe kamia sxesi me px to Bahrain.

       
 
%d bloggers like this: