RSS

Ανάλυσέ το : To GP της Μαλαισίας

14 Apr

Απαντήσεις για το flex wing της RBR, το KERS της RBR και άλλα πολλά στο GoCar

Advertisements
 
5 Comments

Posted by on 14 Apr, 2011 in F1

 

5 responses to “Ανάλυσέ το : To GP της Μαλαισίας

  1. Michalis K. ( bar555)

    14 Apr, 2011 at 20:05

    Η μεγάλη σχετικιστική ποσοστιαία προσέγγιση της πτέρυγας της RBR στο επίπεδο του εδάφους συγκρινόμενη με άλλα μονοθέσια που παρουσίασες Δημήτρη στο άρθρο δημιουργεί βεβαίως μια οπτική απάτη και μεγέθυνση του παρατηρούμενου φαινομένου αλλά δεν εξηγείται ο μηχανισμός που την προκαλεί . Τονίζεις επίσης ότι η πτέρυγα θα λυγίζει ακόμη περισσότερο με εφαρμογή βάρους άνω των 100 kg οπότε αναμένετε να παρατηρείται το μέγιστο της ελαστικής παραμόρφωσης στο τέλος της ευθείας όπου δέχεται το μέγιστο της αρνητικής άντωσης και όχι στην είσοδο της στροφής όπως πραγματικά συμβαίνει .Πιστεύω ότι ο αυστηρότερος περιορισμός , ένεκα κανονισμών , στην κατανομή βαρών των μονοθεσιών από το 2011 επέδρασε καταλυτικά στο σχεδιασμό της RBR και την εφαρμογή θετικής κλίσης του πατώματος προς τα εμπρός εις βάρος βέβαια της αεροδυναμικής αποτελεσματικότητας . Όμως η βελτιστοποίηση της κατανομής βάρους είναι ιδιαίτερα σημαντική για ένα μονοθέσιο και σίγουρα τα οφέλη θα υπερκαλύπτουν τις απώλειες από την διάταξη της RB7 . Τέλος ο μηχανισμός κάμψης της πτέρυγας αλλά και του ρύγχους της RB7 θα πρέπει να συνδέεται με αδρανειακά φαινόμενα όπως ανέφερα και σε προγενέστερο post μου .

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      14 Apr, 2011 at 21:10

      Γεια σου BAR555, ευχαριστώ για τα σχόλιά σου 🙂 Πάνω απο τα 100 kg η πτέρυγα της RBR λυγίζει όλο και περισσότερο. Απο το 2009 συνεργάζεται με μια εταιρία η οποία έχει δημιουργήσει ένα λογισμικό το οποίο “κολλάει” πάνω στο CFD και δουλεύει τα σχέδια και με flex. Απο ότι έχω καταλάβει απο τους “τεχνικούς μου συμβούλους” ( 🙂 ) περνούν τα σχέδια απο CFD Και στην συνέχεια απο άλλη εφαρμογή η οποία “παίζει” με το flex. Στην RBR το έχουν σε μια εφαρμογή και συνεπώς κερδίζουν χρόνο στις δοκιμές που κάνουν.

      Θα είδες το σκίτσο απο την La Reppublica (εάν θυμάμαι καλά). Η RBR έχει έτσι και αλλιώς χαμηλότερη μύτη, οπότε και το φαινόμενο είναι πιο έντονο. Αυτό όμως που δεν έχω δει κάποιον να σχολιάζει είναι και ότι η Ferrari πέρσι είχε flexi wings, σωστά; Θα είχε ενδιαφέρον να ψάξουμε εάν έκανε αλλαγές στο μονοθέσιό της. Εάν θυμάμαι ήταν γύρω στην Ουγγαρία. Απο τότε άρχισε και ανέβαζε απόδοση. Η McLaren έχει φτιάξει μονοθέσιο για χαμηλό rake και δοκίμασαν με το περίεργο σύστημα στα τεστ της Βαρκελώνης το οποίο έκανε force το φαινόμενο του flex.

       
  2. Michalis K. ( bar555)

    14 Apr, 2011 at 22:27

    Δεν καταλαβαίνω πως σχετίζεται το ύψος της μύτης με την ελαστικότητα της πτέρυγας και την μείωση της απόστασης της από το σημείο αναφοράς και εξάλλου η RB7 έχει πολύ ψηλό ρύγχος . Η ελάχιστη απόσταση της πτέρυγας από το επίπεδο αναφοράς που είναι το πάτωμα ( εξαιρούμενης της ξύλινης σανίδας) δεν μπορεί να είναι μικρότερη από τα 7,5 cm με δυνατότητα ανοχής -2 cm . Το ψηλό ρύγχος (μύτη) οδηγεί σε ψηλά στηρίγματα της πτέρυγας ενώ το χαμηλό σε κοντύτερα ώστε να ικανοποιούνται οι περιοριστικοί κανονισμοί περί ελάχιστου ύψους . Τα σκίτσα της La Reppublica απέχουν πολύ από το τη πραγματικότητα γιατί δεν λυγίζει όλο το πλάτος της πτέρυγας, όπως φαίνεται στο σκίτσο αλλά η ελαστικότητα αυξάνει κλιμακούμενη προς τα άκρα , ελαστικότητα που γίνεται μέγιστη στην είσοδο της στροφής και όχι στο τέλος της ευθείας όπως θα περιμέναμε και έχω ήδη τονίσει . Η πτέρυγα της Ferrari κάμπτεται εξίσου αρκετά αλλά δονάται με υψηλότερη συχνότητα από εκείνη της RBR προφανώς γιατί είναι λιγότερο άκαμπτη! Ναι πιστεύω ότι αυτή της RB7 είναι πιο άκαμπτη από εκείνη της F150 ! Προφανώς για να αποφευχθούν πιθανές παρανοήσεις ο βαθμός ακαμψίας μιας πτέρυγας δύναται να διαφέρει από σημείο σε σημείο . Η υψηλότερη συχνότητα ταλάντωσης οδηγεί σε μεγαλύτερη αεροδυναμική ανισορροπία άρα και πιο απρόβλεπτη συμπεριφορά ( νευρικότητα ) του εμπρός μέρους . Αντίθετα η πτέρυγα της RB7 κάμπτεται δονούμενη με μικρότερη συχνότητα η οποία μάλιστα αποσβένεται στην κορυφή της στροφής ταχύτατα και πιο αποτελεσματικά από την F150 . Αυτός είναι ο λόγος που πιστεύω ότι η RBR εκμεταλλεύεται αδρανειακά φαινόμενα στο να επιτυγχάνει αξιοζήλευτα αποτελέσματα και ιδιαίτερη σταθερότητα μέσα στη στροφή .

     
    • Dimitris PAPADOPOULOS

      15 Apr, 2011 at 09:09

      Υπάρχει ένα topic που ξέρεις φαντάζομαι για το rake. http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=9453

      Όσον αφορά τις απορίες σου θα προσπαθήσω να τις μεταφέρω και να πάρω τις απαντήσεις 🙂

       
  3. Michalis K. ( bar555)

    15 Apr, 2011 at 14:44

    Γνωστό το topic .Σε ποιούς σκοπεύεις υα μεταφέρεις τους προβληματισμούς μου ?

     
 
%d bloggers like this: