RSS

Ανάλυσέ το : Έξυπνες τεχνικές και επινοήσεις

05 Mar

Διαβάσαμε στο blog του πολύ καλού μου φίλου Craig Scarborough την φήμη για την περίεργη οπή στο πάνω μέρος του ρύγχους της McLaren.

Ο Craig με απλά λόγια λέει ότι μια από τις φήμες που κυκλοφόρησαν είναι ότι στις ευθείες, και όταν ο οδηγός δεν πατάει φρένο με το αριστερό πόδι, υπάρχει κάποιος έλεγχος στην ροή του αέρα ώστε να μπλοκάρεται η λειτουργία της πίσω αεροτομής ώστε στις ευθείες να έχει μεγαλύτερη τελική ενώ στις στροφές να δουλεύει όπως πρέπει και να έχει αρκετή κάθετη δύναμη για να «κολλάει» το μονοθέσιο στο δρόμο και να επιταχύνει στις εξόδους από αυτές.

Τώρα όμως μου ήρθε μια άλλη πιο … spicy … εκτίμηση για το τι μπορεί να είναι. Θυμάστε που είχαμε αναφέρει τα τρικ των ομάδων στο τι μπορούν να κάνουν για να μειώσουν το ύψος από το έδαφος (ride height) ώστε να δουλεύουν σωστά τα μονοθέσια;

Λέγαμε τότε : «Κάποιες ομάδες κατά την διάρκεια των pit stop για αλλαγή ελαστικών θα ρυθμίζουν, με κάποιο εργαλείο παρόμοιο με αυτό που ρυθμίζουν τις κλίσεις των πτερυγών, την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος. Έτσι θα μπορούν να το έχουν στο καλύτερο δυνατό ύψος ώστε να «δουλεύει» σωστά αεροδυναμικά. Βέβαια αυτό φέρνει και άλλα ερωτηματικά. Παράλληλα θα πρέπει να γίνονται και πιο μαλακές οι αναρτήσεις. Σίγουρο είναι ότι η απαγόρευση των ανεφοδιασμών έχει φέρει αρκετούς προβληματισμούς και είναι πολύ περισσότερο από ότι φαίνεται απέξω.»

Η πληροφορία που μας ήρθε είναι ότι κάποια(ες) ομάδες θα χρησιμοποιούν κάποιες συσκευές οι οποίες θα δουλεύουν με θερμότητα και ανάλογα με αυτή θα ρυθμίζουν τα «αμορτισέρ». Έτσι για παράδειγμα όταν το μονοθέσιο είναι γεμάτο και θα έχει την μικρότερη από το έδαφος, και ενώ όταν ο αγώνας περνάει και το ύψος του μονοθεσίου από το έδαφος μεγαλώνει, τότε ρυθμίζοντας τον κρυο αέρα που πηγαίνει στην συσκευή μέσω αυτης της οπής, μπορεί να «μαλακώνει» ή να αλλάζει τις παραμέτρους της ανάρτησης και το μονοθέσιο να χαμηλώνει και πάλι πλησιάζοντας το οδόστρωμα. Έτσι σε όλο τον αγώνα και σε όλη την διάρκεια αυτού θα έχει την κατάλληλη απόσταση από το έδαφος! Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που είναι κοντά στις μπροστινές αναρτήσεις!

 
1 Comment

Posted by on 5 Mar, 2010 in F1

 

One response to “Ανάλυσέ το : Έξυπνες τεχνικές και επινοήσεις